"Do miłości i gotowania podchodź z bezgranicznym oddaniem"

niedziela, 11 stycznia 2015

Schabowy pod chmurką ze smażonymi na złoto kopytkami i salsą ziołową :)

Dziś przepis na schabowego inaczej :) Kotlet schabowy cieszy się chyba w każdym domu dużym uznaniem :) ja postanowiłam go trochę urozmaicić, żeby nie był taki ''zwyczajny'' :)



Składniki na kotlety:
- lekko rozbite kotlety ze schabu (ja miałam 10),
- bułka tatra,
- 2 jajka,
- mąka,
- trochę mleka,
- sól,
- pieprz.


Kotlety doprawiamy z obu stron solą i pieprzem. Obtaczamy w mące, następnie w jajku rozmieszanym z odrobiną mleka i w bułce tartej. Smażymy je na rozgrzanym oleju powoli, żeby równomiernie się zrumieniły i były dobrze dosmażone.

Gotowe kotlety układamy obok siebie na blaszce.
 

''Chmurka'' :) :
- dwie garście suszonych grzybów,
- dwie cebule
- sól,
- pieprz
- ser topiony w plastrach ja użyłam emmentalera

Grzyby zalewamy ciepłą wodą, do przykrycia, odstawiamy na około pół godziny. Cebulkę kroimy w drobniutką kostkę smażymy na oliwie w rondelku, żeby się lekko zeszkliła. Dodajemy pokrojone grzybki, dusimy przez chwilę cały czas mieszając i zalewamy wodą z moczenia grzybów. Doprawiamy solą i pieprzem, można dodać pół kostki rosołowej. Kiedy sos się zredukuje, będzie gęsty nakładamy grzyby na każdy kotlet i przykrywamy plastrem sera. Wkładamy do nagrzanego do 180*C piekarnika i zapiekamy ok 10-15 minut, żeby serek się ładnie roztopił.

Podajemy z kopytkami zrumienionymi na złoto (przepis tutaj http://widelcempisane.blogspot.com/2015/01/zote-kopytka-z-zioowa-salsa.html ) , salsą ziołową i najprostszą na świecie sałatką z pomidorów :)




Sałatka z pomidorów:
- 3 pomidory,
- oliwki,
- 2 cebule,
- bazylia,
- oliwa,
- sól,
- pieprz

Pomidory i cebulę kroimy w kostkę, oliwki w plasteki, polewamy oliwą posypujemy świeżą bazylią, doprawiamy solą i pieprzem i gotowe!!! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz