"Do miłości i gotowania podchodź z bezgranicznym oddaniem"

środa, 9 października 2013

Pizza

Uważam, że to najlepsze ciasto do pizzy jakie kiedykolwiek robiłam. Polecam je również ze względu na fakt, że nie trzeba na nie bardzo długo czekać :) Proste w przygotowaniu, zawsze się udaje:) Ja znalazłam je na stronie mojewypieki.com :) A dodatki to kwestia niezwykle indywidualna :)



- 1 łyżka suchych drożdży (12 g) lub 25 g świeżych
- 1,5 szklanki ciepłej wody
- 3,5 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1,5 łyżeczki soli

Są to składniki na około 3 spody o średnicy 30 cm. Ja zawsze robię podwójną porcję :)  Drożdże rozpuścić w wodzie, odstawić na 5 - 10 minut (jeśli używacie drożdży świeżych, najpierw zrobić rozczyn).
Mąkę przesiać, zrobić w niej zagłębienie, do którego wlać drożdże, oliwę, dodać 1,5 łyżeczki soli. Ciasto dobrze wyrobić, umieścić w naczyniu, przykryć ściereczką i pozostawić do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).
Wyrośnięte ciasto uderzyć pięścią. Podzielić na 3 równe części. Z nich uformować spody na pizzę, pozostawiając grubsze brzegi.

Spód należy posmarować sosem pomidorowy i oprószyć oregano lub innymi ulubionymi przyprawami. Na mojej pizzy znalazły się;
- wędzona kiełbasa,
- kukurydza,
- pieczarki,
- papryka,
- cebula
- oliwki,
- duuuużo sera :)

Pieczemy ok 15-20 minut w temperaturze 250*C. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz