"Do miłości i gotowania podchodź z bezgranicznym oddaniem"

piątek, 18 października 2013

Zrazy z ogórkiem i papryką

Dziś po staropolsku :) zrazy z ogórkiem doprawiane dobrą wyrazistą musztardą :)  Wyszły genialnie :D mięsko soczyste, smaki idealnie się ze sobą łączą, polecam :) Ja zaspokoiłam męskie podniebienia :)







- 1 kg mięsa mielonego
- 2 średnie cebule,
- 4 ząbki czosnku,
- 1 jajko,
- 2 łyżki dobrej musztardy,
- łyżka bazylii suszonej,
- łyżka lubczyku suszonego,
- szczypta suszonej papryki,
- 1,5 łyżki natki pietruszki, najlepiej świeżej,
- sól, pieprz


Dodatkowo do nadziewania:

- ogórki konserwowe,
- 1 duża czerwona papryka,
- 1 duża cebula pokrojona w piórka,
-  ok. 3 łyżki musztardy, której używaliśmy do masy mięsnej.


Mięso mieszamy dokładnie z cebulką pokrojoną w drobniutką kostkę, czosnkiem przeciśniętym przez praskę, jajkiem, musztardą i wszystkimi ziołami i przyprawami. Wyrabiamy do uzyskania dobrze połączonej masy. Z mięsa formujemy placki wielkości dłoni (najlepiej wyrabiać je mokrymi lub naoliwionymi dłońmi, żeby się mięso nie przyklejało). Placek smarujemy odrobiną musztardy, kładziemy ćwiartkę ogórka, pasek papryki i kilka piórek cebuli i zawijamy w dłoniach. Smażymy na kilku łyżkach oleju. Ja podałam je z pieczonymi ziemniakami i moją ulubioną sałatką z pomidorów i oliwek :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz